ŁÓDZKI FUNDUSZ FILMOWY 2022
WYSTARTOWAŁ DRUGI NABÓR ŁÓDZKIEGO FUNDUSZU FILMOWEGO 2022!
EC1 Łódź - Miasto Kultury ogłasza drugi nabór do tegorocznej edycji Łódzkiego Funduszu Filmowego. Do konkursu zgłaszane mogą być projekty filmów:
- fabularnych pełnometrażowych (min. 70 minutowych),
- dokumentalnych,
- animowanych.
Podstawowym kryterium udziału w konkursie jest powiązanie projektu z Łodzią lub województwem łódzkim poprzez osoby twórców, temat lub miejsce realizacji, a także wysokość kosztów produkcyjnych poniesionych w regionie.
Regulamin Konkursu, formularz aplikacyjny oraz pozostałe załączniki dostępne do pobrania TUTAJ
Nabór wniosków trwa do 17 lipca 2022 r. do godziny 23:59. Dokumenty należy składać wyłącznie w wersji elektronicznej w formie archiwum w formacie .zip lub.7z za pomocą formularza online na stronie: https://lff2022.ec1lodz.pl/
Hasło do formularza: fundusz2022
W ramach tegorocznej edycji Funduszu kontynuowane są działania związane z promowaniem zrównoważonej produkcji filmowej. Konkurs obejmuje przewodnik ułatwiający wdrożenie przez Wnioskodawców zasad green filmingu. Producenci, którzy przedstawią Plan zrównoważonej produkcji, będą mieli możliwość pokrycia z wkładu EC1 „zielonych kosztów”, czyli wydatków poniesionych na ekologiczne rozwiązania filmowe.
WYNIKI PIERWSZEGO NABORU ŁÓDZKIEGO FUNDUSZU FILMOWEGO 2022!
W pierwszej odsłonie tegorocznego funduszu wyłoniono 6 zwycięskich projektów, które częściowo lub w całości powstaną na terenie Łodzi i województwa łódzkiego. Wśród najlepiej ocenionych tytułów znalazły się 3 projekty fabularne, 2 dokumentalne oraz 1 animowany. Fundusz finansowany jest w całości ze środków Urzędu Miasta Łodzi.
Po zakończeniu negocjacji instytucja zostanie koproducentem następujących filmów:
FILMY FABULARNE
- Dyplom, reż. Gabriela Muskała
producent PWSFTviT w Łodzi
Wkład koprodukcyjny w wysokości 100 000,00 zł nettoStudenci Wydziału Aktorskiego dowiadują się, że FILM dyplomowy z ich udziałem nakręci znany reżyser Gajda. Ta wiadomość elektryzuje ich - każdy chce się znaleźć w obsadzie. Rozmawiają o filmie, żyją nim, film budzi emocje: z jednej strony uruchamia wyobraźnię, z drugiej jest katalizatorem zazdrości i rywalizacji. To wystawia relacje między nimi na próbę. Stawką jest sztuka, a ceną życie.
- Lany poniedziałek, reż. Justyna Mytnik
producent Lava Films Sp. z o.o.
Wkład koprodukcyjny w wysokości 300 000,00 zł netto
15-letnia Klara pada ofiarą napaści seksualnej w Lany Poniedziałek. Rok po wydarzeniu męczą ją koszmary i ataki paniki. Siostra Marta radzi jej ignorować problem, a przyjaciółka Diana odwiedza z nią miejsce ataku. Kiedy Klara uświadamia sobie tożsamość gwałciciela i zdradza ją rówieśnikom, zostaje wyśmiana. Pojawiająca się w śnie Bogini koi ją w trudnych chwilach. W Lany Poniedziałek nastolatkowie atakują Martę, by pomścić oskarżonego. Klara z pomocą Diany ratuje siostrę i uświadamia sobie, że nie potrzebuje zemsty - uzdrawia ją siła empatii i kobieca solidarność.
- Dziadku, wiejemy!, reż. Olga Chajdas
producent Furia Film Karolina Galuba-Kowalska
Wkład koprodukcyjny w wysokości 250 000,00 zł netto
Dziadku, wiejemy! to komedia familijna, a jednocześnie fascynujące kino drogi. Jagoda - energiczna 10-latka, porywa z domu spokojnej starości swojego dziadka i razem ruszają w podróż przez Polskę w poszukiwaniu tajemniczego "Światła morza". Po drodze czeka ich sporo przygód i awantur.
FILMY ANIMOWANE
- Lola i pianino hałasów, reż. Augusto Zanovello
producent Momakin Sp. z o. o.
Wkład koprodukcyjny w wysokości 189 000,00 zł netto
Animacja lalkowa z elementami animacji 2D w reżyserii uznanego reżysera Augusto Zanovello. Opowiada historię 11-letnia Loli, starszej siostry 5-letniego Simona, dziecka z autyzmem. Dzięki swoim obserwacjom Lola odkrywa nadwrażliwość swojego młodszego brata na wszystkie małe dźwięki ukryte w otaczającej ich kakofonii życia. Z pomocą swojego przyjaciela Roliha postanawia zbudować maszynę, która będzie tworzyć i wzmacniać te dźwięki, aby móc się komunikować z bratem.
FILMY DOKUMENTALNE
- Matt Parey – cichy bohater POP-kultury, reż. Bartosz Paduch
producent Fundacja Raban!
Wkład koprodukcyjny w wysokości 100 000,00 zł netto
Film jest próbą uchwycenia fenomenu Macieja Parowskiego, redaktora stojącego za największymi sukcesami kilku pokoleń pisarzy polskiej fantastyki. O Macieju opowiedzą jego współpracownicy, bliscy, eksperci od SCIFI. Wspomnienia te będą wspierane animowanymi sekwencjami z udziałem alter ego Parowskiego. Jego komiksowe wcielenie, Matt Parey, to cichy bohater drugiego planu, ale bez którego główni bohaterowie nie mogliby efektywnie działać.
- Syn ulicy, reż. Mohammed Almughanni
producent A7 Company Sp. z.o.o.
Wkład koprodukcyjny w wysokości 73 000,00 zł netto
Khodor, 14-letni, później 18-letni chłopak i jego rodzina od lat próbują uzyskać dokument tożsamości uprawniający go do edukacji, opieki zdrowotnej i przemieszczania się poza obóz uchodźców palestyńskich w Bejrucie. W trakcie tego procesu ujawnia się wiele starych rodzinnych sekretów. Chłopaka wychowuje macocha, a wolny czas Khodor spędza na ulicy - tam skąd, jak on twierdzi, pochodzi. Chłopak marzy o uzyskaniu dokument tożsamości i poślubieniu Domy, dziewczyny, którą kocha od dziecka, ale czy mu się to uda - jeszcze się okaże.
W ocenie artystycznej projektów uczestniczyli następujący eksperci:
- Joanna Jasińska-Koronkiewicz i Piotr Furmankiewicz (filmy animowane),
- Lidia Duda i Mirosław Dembiński (filmy dokumentalne),
- Ewa Puszczyńska i Irena Strzałkowska (filmy fabularne).
Projekty te pod kątem realizacyjno-ekonomicznym oceniali:
- Ewa Sobolewska (filmy animowane),
- Paweł Kosuń (filmy dokumentalne),
- Dorota Hawliczek (filmy fabularne).
Efekt regionalny i promocyjny został poddany po obrady Komisji Konkursowej składającej się z przedstawicieli Łódź Film Commission, Narodowego Centrum Kultury Filmowej, Wydziału Kultury Urzędu Miasta Łodzi oraz Uniwersytetu Łódzkiego.
W 2022 roku Łódzki Fundusz Filmowy obchodzi swój jubileusz: 15’lecie istnienia. Jest najstarszym funduszem filmowym w Polsce, przez lata wsparł ponad 100 filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych. Wśród nich są takie tytuły jak nominowane do Oscarów W ciemności Agnieszki Holland, Ida oraz Zimna wojna Pawła Pawlikowskiego, wyróżniony w Cannes Sweat Magnusa von Horna, czy ostatni film Andrzeja Wajdy Powidoki. Fundusz konsekwentnie wspiera także pełnometrażowe debiuty, m.in. tak znakomite pozycje jak Zabij to i wyjedź z tego miasta (reż. Mariusz Wilczyński – międzynarodowa premiera na Berlinale, Grand Prix na Festiwalu w Annecy), Diagnosis (reż. E. Podgórska - nagroda za najlepszy debiut na Forum Kina Europejskiego Cinergia) Cicha ziemia, (reż. A. Woszczyńska - międzynarodowa premiera na Festiwalu Filmowym w Toronto), Anatomia (reż. A. Janowska - konkurs Giornate degli Autori - Festiwal Filmowy w Wenecji).