ŁÓDZKI FUNDUSZ FILMOWY 2022

 

WYSTARTOWAŁ DRUGI NABÓR ŁÓDZKIEGO FUNDUSZU FILMOWEGO 2022!

 

EC1 Łódź - Miasto Kultury ogłasza drugi nabór do tegorocznej edycji Łódzkiego Funduszu Filmowego. Do konkursu zgłaszane mogą być projekty filmów:

  • fabularnych pełnometrażowych (min. 70 minutowych),
  • dokumentalnych,
  • animowanych.

Podstawowym kryterium udziału w konkursie jest powiązanie projektu z Łodzią lub województwem łódzkim poprzez osoby twórców, temat lub miejsce realizacji, a także wysokość kosztów produkcyjnych poniesionych w regionie.

 

Regulamin Konkursu, formularz aplikacyjny oraz pozostałe załączniki dostępne do pobrania TUTAJ

 

Nabór wniosków trwa do 17 lipca 2022 r. do godziny 23:59. Dokumenty należy składać wyłącznie w wersji elektronicznej w formie archiwum w formacie .zip lub.7z za pomocą formularza online na stronie: https://lff2022.ec1lodz.pl/
Hasło do formularza: fundusz2022

 

W ramach tegorocznej edycji Funduszu kontynuowane są działania związane z promowaniem zrównoważonej produkcji filmowej. Konkurs obejmuje przewodnik ułatwiający wdrożenie przez Wnioskodawców zasad green filmingu. Producenci, którzy przedstawią Plan zrównoważonej produkcji, będą mieli możliwość pokrycia z wkładu EC1 „zielonych kosztów”, czyli wydatków poniesionych na ekologiczne rozwiązania filmowe.

 


 

WYNIKI PIERWSZEGO NABORU ŁÓDZKIEGO FUNDUSZU FILMOWEGO 2022!

 

W pierwszej odsłonie tegorocznego funduszu wyłoniono 6 zwycięskich projektów, które częściowo lub w całości powstaną na terenie Łodzi i województwa łódzkiego. Wśród najlepiej ocenionych tytułów znalazły się 3 projekty fabularne, 2 dokumentalne oraz 1 animowany. Fundusz finansowany jest w całości ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

Po zakończeniu negocjacji instytucja zostanie koproducentem następujących filmów:

FILMY FABULARNE

  • Dyplom, reż. Gabriela Muskała
    producent PWSFTviT w Łodzi
    Wkład koprodukcyjny w wysokości 100 000,00 zł netto

    Studenci Wydziału Aktorskiego dowiadują się, że FILM dyplomowy z ich udziałem nakręci znany reżyser Gajda. Ta wiadomość elektryzuje ich - każdy chce się znaleźć w obsadzie. Rozmawiają o filmie, żyją nim, film budzi emocje: z jednej strony uruchamia wyobraźnię, z drugiej jest katalizatorem zazdrości i rywalizacji. To wystawia relacje między nimi na próbę. Stawką jest sztuka, a ceną życie.

  • Lany poniedziałek, reż. Justyna Mytnik
    producent Lava Films Sp. z o.o.
    Wkład koprodukcyjny w wysokości 300 000,00 zł netto

15-letnia Klara pada ofiarą napaści seksualnej w Lany Poniedziałek. Rok po wydarzeniu męczą ją koszmary i ataki paniki. Siostra Marta radzi jej ignorować problem, a przyjaciółka Diana odwiedza z nią miejsce ataku. Kiedy Klara uświadamia sobie tożsamość gwałciciela i zdradza ją rówieśnikom, zostaje wyśmiana. Pojawiająca się w śnie Bogini koi ją w trudnych chwilach. W Lany Poniedziałek nastolatkowie atakują Martę, by pomścić oskarżonego. Klara z pomocą Diany ratuje siostrę i uświadamia sobie, że nie potrzebuje zemsty - uzdrawia ją siła empatii i kobieca solidarność.

  • Dziadku, wiejemy!, reż. Olga Chajdas
    producent Furia Film Karolina Galuba-Kowalska

    Wkład koprodukcyjny w wysokości 250 000,00 zł netto

Dziadku, wiejemy! to komedia familijna, a jednocześnie fascynujące kino drogi. Jagoda - energiczna 10-latka, porywa z domu spokojnej starości swojego dziadka i razem ruszają w podróż przez Polskę w poszukiwaniu tajemniczego "Światła morza". Po drodze czeka ich sporo przygód i awantur.

FILMY ANIMOWANE

  • Lola i pianino hałasów, reż. Augusto Zanovello
    producent Momakin Sp. z o. o.
    ​Wkład koprodukcyjny w wysokości 189 000,00 zł netto

Animacja lalkowa z elementami animacji 2D w reżyserii uznanego reżysera Augusto Zanovello. Opowiada historię 11-letnia Loli, starszej siostry 5-letniego Simona, dziecka z autyzmem. Dzięki swoim obserwacjom Lola odkrywa nadwrażliwość swojego młodszego brata na wszystkie małe dźwięki ukryte w otaczającej ich kakofonii życia. Z pomocą swojego przyjaciela Roliha postanawia zbudować maszynę, która będzie tworzyć i wzmacniać te dźwięki, aby móc się komunikować z bratem.

FILMY DOKUMENTALNE

  • Matt Parey – cichy bohater POP-kultury, reż. Bartosz Paduch
    producent Fundacja Raban!
    ​Wkład koprodukcyjny w wysokości 100 000,00 zł netto

Film jest próbą uchwycenia fenomenu Macieja Parowskiego, redaktora stojącego za największymi sukcesami kilku pokoleń pisarzy polskiej fantastyki.  O Macieju opowiedzą jego współpracownicy, bliscy, eksperci od SCIFI. Wspomnienia te będą wspierane animowanymi sekwencjami z udziałem alter ego Parowskiego. Jego komiksowe wcielenie, Matt Parey, to cichy bohater drugiego planu, ale bez którego główni bohaterowie nie mogliby efektywnie działać.

  • Syn ulicy, reż. Mohammed Almughanni
    producent A7 Company Sp. z.o.o.
    ​Wkład koprodukcyjny w wysokości 73 000,00 zł netto

Khodor, 14-letni, później 18-letni chłopak i jego rodzina od lat próbują uzyskać dokument tożsamości uprawniający go do edukacji, opieki zdrowotnej i przemieszczania się poza obóz uchodźców palestyńskich w Bejrucie. W trakcie tego procesu ujawnia się wiele starych rodzinnych sekretów. Chłopaka wychowuje macocha, a wolny czas Khodor spędza na ulicy - tam skąd, jak on twierdzi, pochodzi. Chłopak marzy o uzyskaniu dokument tożsamości i poślubieniu Domy, dziewczyny, którą kocha od dziecka, ale czy mu się to uda - jeszcze się okaże.

 

W ocenie artystycznej projektów uczestniczyli następujący eksperci:

  • Joanna Jasińska-Koronkiewicz i Piotr Furmankiewicz (filmy animowane),
  • Lidia Duda i Mirosław Dembiński (filmy dokumentalne),
  • Ewa Puszczyńska i Irena Strzałkowska (filmy fabularne).

Projekty te pod kątem realizacyjno-ekonomicznym oceniali:

  • Ewa Sobolewska (filmy animowane),
  • Paweł Kosuń (filmy dokumentalne),
  • Dorota Hawliczek (filmy fabularne).

Efekt regionalny i promocyjny został poddany po obrady Komisji Konkursowej składającej się z przedstawicieli Łódź Film Commission, Narodowego Centrum Kultury Filmowej, Wydziału Kultury Urzędu Miasta Łodzi oraz Uniwersytetu Łódzkiego.

 

W 2022 roku Łódzki Fundusz Filmowy obchodzi swój jubileusz: 15’lecie istnienia. Jest najstarszym funduszem filmowym w Polsce, przez lata wsparł ponad 100 filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych. Wśród nich są takie tytuły jak nominowane do Oscarów W ciemności Agnieszki Holland, Ida oraz Zimna wojna Pawła Pawlikowskiego, wyróżniony w Cannes Sweat Magnusa von Horna, czy ostatni film Andrzeja Wajdy Powidoki. Fundusz konsekwentnie wspiera także pełnometrażowe debiuty, m.in. tak znakomite pozycje jak Zabij to i wyjedź z tego miasta (reż. Mariusz Wilczyński – międzynarodowa premiera na Berlinale, Grand Prix na Festiwalu w Annecy), Diagnosis (reż. E. Podgórska - nagroda za najlepszy debiut na Forum Kina Europejskiego Cinergia) Cicha ziemia, (reż. A. Woszczyńska - międzynarodowa premiera na Festiwalu Filmowym w Toronto), Anatomia (reż. A. Janowska - konkurs Giornate degli Autori - Festiwal Filmowy w Wenecji).