Filmteractive 2019
Już niedługo kolejna edycja Filmteractive 2019!
4.10 w Warszawie oraz 7-8.10 w Łodzi
Filmteractive Festival 2019
Filmteractive jest miejscem dyskusji na tematy z pogranicza nowatorskiego marketingu, kreatywności i nowych technologii. To tutaj można otworzyć swój umysł na nowe idee i trendy, nauczyć się jak sprawnie funkcjonować w teraźniejszości i jak dobrze przewidzieć zmiany nadchodzące w przyszłości. Pokazujemy, jak wykorzystać nowoczesne technologie m.in VR, AR, w branży filmowej, rozrywkowej, reklamowej oraz edukacyjnej.
4.10.2019 Warszawa
Już po raz trzeci w Warszawie, a po raz drugi w ramach Dni Kreatywności, odbędzie się festiwal komunikacji interaktywnej – Filmteractive. Tegorocznym pytaniem przewodnim edycji jest: Jak transformacja cyfrowa zmienia przemysły kreatywne?
Filmteractive 2019 przybliży wpływ transformacji cyfrowej przede wszystkim na branżę reklamową, filmową, muzyczną, teatralną oraz na sztukę. Zaproszeni goście podzielą się doświadczeniem oraz opowiedzą o swoich najciekawszych projektach. Wśród nich znaleźli się m.in.: Sina Stieding (Google/YouTube), Iza Łopuch (HBO), Vincent van de Wetering (MediaMonks), Sanam Gharagozlou (Mubi), Susan Butler (Music Confidential), Michał Niewiara (Platige Image), Maciek Gozdowski (Player.pl) oraz Jacek Amsterdamski (WP.pl). Wydarzenie jest częścią Dni Kreatywności, projektu organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, poświęconego rozwojowi branż kreatywnych, na który składa się cykl konferencji, paneli i warsztatów odbywających się w dniach 1-8.10.2019r.
Informacje:
Ms Mermaid, ul. Wioślarska 8/1, Warszawa
rejestracja: http://filmteractive.eu/program-warsaw
wstęp wolny
współorganizator: Creative Europe Europe Desk Polska
instytucja finansująca: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
7-8.10.2019 Łódź
Przed nami dwa dni wypełnione inspiracjami, trendami i pytaniami o nowe formy narracji, a także prezentacja najbardziej aktualnych projektów stworzonych w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Eksperci z branży filmowej, badacze kultury oraz przedstawiciele przemysłów kreatywnych spotkają się, żeby porozmawiać, wymienić się doświadczeniami i wiedzą na tematy związane filmem, technologią i reklamą. Program wydarzenia składa się z trzech głównych elementów.
Pierwszy to konferencja „Nowe narracje wizualne”, stanowiąca punkt wyjścia dla działalności Laboratorium Narracji Wizualnych PWSFTViT, którego zadaniem jest eksploracja obszarów rozwoju nowych form narracji wizualnej we współczesnym krajobrazie medialnym. Wystąpienia uznanych artystów, ekspertów i badaczy z obszarów pozostających w polu zainteresowań poszczególnych pracowni Laboratorium i dyskusje z nimi pozwolą na rozpoznanie aktualnego stanu badań nad zmieniającą się pod wpływem technologii narracją wizualną oraz prezentację najważniejszych osiągnięć artystycznych w tym polu, a dzięki temu – wyznaczenie kierunków dalszych poszukiwań, badań i dyskusji.
Drugim z elementów jest „Strefa Innowacji” – interaktywna ekspozycja, umożliwiająca poznanie i doświadczenie najnowszych osiągnięć technologii, wpływających na zmiany w procesach tworzenia i doświadczania treści. Na wystawie zostaną zaprezentowane najciekawsze przykłady ich wykorzystania w filmie i w reklamie.
Trzeci element to „Czasoprzestrzenie 2019” – przegląd najciekawszych produkcji VR z całego świata, w tym premier z takich festiwali jak Sundance, Wenecja czy Tribeca. Współorganizator: Stowarzyszenie XR.
Informacje:
Szkoła Filmowa w Łodzi, ul. Targowa 61/63
rejestracja: http://filmteractive.eu/program-lodz
wstęp wolny
współorganizator: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
instytucja finansująca: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Edukacji Narodowej
Organizator: Fundacja Media Klaster
Partnerzy strategiczni: Miasto Łódź, Łódzkie Centrum Wydarzeń, Welcome | Digital Services
Partnerzy: VNLab – Laboratorium Narracji Wizualnych, Screen Lovers, SAR – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej, Innovation 2019, Fundacja Digital Poland, Festiwal Cyfryzacji, IAB Polska, MIPTV, EC1 Łódź – Miasto Kultury / Łódź Film Commission
Patroni medialni: MMP, SocialPress, TelePro, Marketer+, MarketingLink.pl, NowyMarketing, Techsetter, Studenckie Radio Żak, Radio Łódź, Toya